);

5 redenen om nú te beginnen met elektronische factuurverwerking

5 redenen om nú te beginnen met elektronische factuurverwerking

5 redenen om nú te beginnen met elektronische factuurverwerking

Een actieve organisatie ontvangt facturen, de een meer dan de ander, maar iedere organisatie ontvangt facturen. Laten we nu eerlijk zijn, facturen ontvangen is niet het leukste wat er is. Het verwerken van facturen kan echter wél leuker. Met leuker bedoelen wij: sneller, simpeler, efficiënter, betrouwbaarder en vooral geheel automatisch. Hoe u dit voor uw organisatie kunt realiseren? Ga elektronisch factureren! Hieronder volgen 5 redenen waarom u het beste vandaag nog kunt beginnen met elektronische factuurverwerking.

1. Realiseren van een kostenbesparing

Het zo laag mogelijk houden van de kosten is voor elke organisatie essentieel. Indien uw organisatie tientallen facturen binnenkrijgt is dit nog te overzien, ontvangt uw organisatie duizenden facturen dan heb je al snel één of meerdere medewerkers nodig om deze facturen te verwerken. Medewerkers kosten geld, gemiddeld €45.000,- bruto per jaar per fulltime administratief medewerker. Dit kan ook anders…
Ga voor elektronische factuurverwerking! Door gebruik te maken van een elektronische facturatieoplossing  –zoals Factuurportal– gaat het complete proces van ontvangst tot gevalideerd klaarzetten in uw financiële applicatie automatisch. Een behoorlijke kostenbesparing dus!

2. Betrouwbaarder maken van de factuurverwerking

Fraude is helaas nog steeds aan de orde. Dubbele en spookfacturen komen regelmatig voor. Ook wanneer uw facturen nog handmatig verwerkt worden wil er nog wel eens een foutje insluipen, een foutje is nou eenmaal menselijk. Elektronische factuurverwerking biedt de oplossing voor beide problemen. Facturen worden gecontroleerd op wettelijke- en klantspecifieke eisen en voorzien van een factuurnummer. Dubbele facturen en spookfacturen worden tegengehouden bij de voordeur. En dat menselijke foutje? Factuurportal garandeert 100% correcte facturen in uw financiële applicatie.

3. Overzicht aanbrengen

Een archief vol met afgehandelde facturen is niet meer van deze tijd en vooral erg onoverzichtelijk. Door gebruik te maken van Factuurportal worden al uw inkomende facturen online gearchiveerd en kunnen deze met één klik op de knop worden opgevraagd.

4. Verstevigen positie als betrouwbare zakenpartner

Doordat er geen menselijke handelingen of visuele controle aan te pas komen worden elektronisch aangeleverde facturen binnen 5 minuten gecontroleerd, gevalideerd en klaargezet in de financiële applicatie. Dit betekent dat de doorlooptijd van een factuur met een elektronische facturatieoplossing drastisch teruggebracht wordt en de facturen dus eerder betaald kunnen worden. Zo bent u een betrouwbare zakenpartner en kunt u in sommige gevallen zelfs profiteren van korting voor vroeg betalen.

5. Bijdragen aan een duurzame omgeving

Buiten dat het verwerken van enorme stapels papieren facturen tijdrovend en inefficiënt is, draagt het ook bij aan de verandering van het klimaat. Door elektronisch factureren is uw organisatie CO2-neutraal bezig en draagt u bij aan het terugdringen van al die (onnodige) papieren facturen.

Dat elektronische factuurverwerking veel toegevoegde waarde biedt mag duidelijk zijn. Maar hoe maak je een e-facturatieproject succesvol? Lees het hier: de sleutel tot een succesvol elektronisch factuurverwerkingsproces.

© 2019 Factuurportal