Succesvol overstappen op elektronische factuurverwerking
Vroeg of laat zal uw organisatie overstappen op elektronische factuurverwerking, maar hoe laat je dit succesvol verlopen? Bij Factuurportal hebben wij een stappenplan ontwikkeld waardoor de overstap van traditionele factuurverwerking naar elektronische factuurverwerking zo succesvol mogelijk verloopt.
Vroeg of laat zal uw organisatie overstappen op elektronische factuurverwerking, maar hoe laat je dit succesvol verlopen? Bij Factuurportal hebben wij een stappenplan ontwikkeld waardoor de overstap van traditionele factuurverwerking naar elektronische factuurverwerking zo succesvol mogelijk verloopt.
Stap 1: Implementeren Factuurportal
De implementatie van Factuurportal is snel en gemakkelijk, in principe moet er alleen een koppeling gelegd worden tussen Factuurportal en uw inkoopsysteem. Na het leggen van deze koppeling wordt deze uitvoerig getest om te kijken of alle facturen goed doorkomen.
Stap 2: Medewerkers informeren
Factuurportal is op zodanige ingericht dat het gebruik ervan voor iedereen zeer gemakkelijk is. Uw administratief medewerkers die dagelijks met Factuurportal werken, maar ook uw leveranciers ervaren het gemak van Factuurportal. Ondanks dit gemak krijgen uw medewerkers toch een korte training, waarin alle mogelijkheden uitgebreid besproken worden.
Stap 3: Live gaan
Nadat de koppeling getest is en de medewerkers geïnformeerd zijn gaat Factuurportal live. Dit betekent dat alle inkomende PDF- én UBL-facturen nu via Factuurportal verwerkt kunnen worden.
Stap 4: Leveranciers aansluiten
Factuurportal is méér dan een oplossing voor elektronische factuurverwerking. Factuurportal voert ook controle uit op dubbele facturen en spookfacturen (facturen die niet van een echte leverancier van u komen). Om dit mogelijk te maken vereist het gebruik van Factuurportal voor uw leveranciers een eenmalige registratie, een proces dat hoogstens 2 minuten in beslag neemt.
Stap 5: Profiteren van de voordelen
Nu uw grootste leveranciers aangesloten zijn en de mogelijkheid hebben om de facturen per e-mail of per upload aan te leveren, profiteert u optimaal van de volledig automatische factuurverwerking. U bespaart tijd, geld en het factuurverwerkingsproces is strakgetrokken! Benieuwd naar alle voordelen? Lees dan snel meer over de voordelen van elektronische factuurverwerking.
Meer informatie
Wilt u meer weten over de verwerking van facturen en over onze cloudoplossing? Of heeft u interesse in een vrijblijvende demo van Factuurportal? Neem contact met ons op.
Wilt u op de hoogte blijven van interessante ontwikkelingen op het gebied van factuurverwerking? Volg ons dan op LinkedIn of abonneert u zich hieronder op onze nieuwsbrief.