Zij gingen je voor.
Wij kunnen je wel vertellen wat Factuurportal voor je kan doen. Maar veel liever laten we hierover onze klanten aan het woord. Hun verhalen lees je hier.

Snelle en efficiënte factuurverwerking bij Steadion.


Woningcorporatie Staedion maakt sinds 2016 gebruik van Factuurportal voor de volautomatische verwerking van inkomende facturen. Vanuit de wens en ambitie om processen efficiënt en geautomatiseerd te laten verlopen, zijn we ook de factuurverwerking gaan verbeteren.


Bekijk de case

“Factuurportal biedt volledige ontzorging. Naast de voordelen van hun automatische factuurverwerking, ervaren wij het als heel prettig dat Factuurportal ook de ondersteuning naar de leveranciers verzorgt. Dit levert korte lijnen op, zodat alle leveranciers gemakkelijk en vooral snel mee kunnen doen."
Edward Roos, Manager Financiële Administratie Staedion

Staedion had als doelstelling om de grote stroom inkomende facturen sneller en vooral efficiënter te verwerken. Met Factuurportal wordt deze doelstelling ruimschoots gerealiseerd: het kost ons substantieel minder tijd, we hebben nauwelijks meer correcties en het factuurverwerkingsproces is foutloos en stabiel.

Factuurverwerking voor gemeente Purmerend.


Sinds 2014 verwerken wij de facturen van zowel gemeente Purmerend als die van gemeente Beemster. Dat betekent een grotere stroom aan binnenkomende facturen. Veel van die facturen, zo’n 25.000 op jaarbasis, kwamen nog per post binnen. Het verwerken van deze papieren facturen kostte veel tijd en geld. Doordat het verwerken van deze papieren facturen zoveel tijd kostte, kwam het regelmatig voor dat facturen te laat betaald werden We waren op zoek naar een manier waarop de factuurverwerking efficiënter ingericht kon worden. Na een gedegen zoektocht zijn we bij Factuurportal uit gekomen. Een prima oplossing wat ons betreft. Dankzij de controles van Factuurportal krijgen we alleen de goede facturen in onze administratie. En leveranciers krijgen feedback zodra zij een niet-volledige factuur insturen. Zo komen er geen incorrecte facturen en spookfacturen meer binnen. Dat scheelt behoorlijk wat correcties. Naast dat de gemeente wordt gezien als een betrouwbare zakenpartner en Factuurportaal zorgt voor een efficiënter verloop van de financiële administratie, is er nu ook afstemming in het inkoop- en betalingsproces.


Bekijk de case

“Het belangrijkste doel was een serieuze efficiency- en kwaliteitsslag te maken. Dat is gelukt.”
Harry van der Aar, Teammanager Financiële Administratie Gemeente Purmerend

De volledige ontzorging van de factuurverwerking door Factuurportal heeft bij ons geresulteerd in het terugdringen van enorm veel papierwerk. Facturen zijn direct digitaal beschikbaar en slingeren niet meer rond in de organisatie. Hierdoor is de betalingstermijn teruggebracht van 58 naar 24 dagen! En we hebben een flinke tijdwinst geboekt op de administratieve taken. Tijd die we nu besteden aan andere zaken.

Een greep uit onze klanten...

Nieuwsgierig geworden?

In een presentatie met demo vertellen we precies hoe Factuurportal ook jouw factuurverwerking en administratie efficiënter maakt.

Onze demo's zijn:

  • Geheel vrijblijvend
  • Geven snel een helder beeld
  • Op locatie of online, net wat je past
  • Vaak de eerste stap naar gemak en tijdswinst