Zij gingen je voor.

Wij kunnen je wel vertellen wat Factuurportal voor je kan doen. Maar veel liever laten we hierover onze klanten aan het woord. Hun verhalen lees je hier.

Elektronische factuurverwerking, ook in de logistiek.


Vanuit het doel om de factuurverwerking te optimaliseren en digitaliseren is Port of Amsterdam samen gaan werken met Factuurportal. Het betrouwbaar uitlezen en de uitgebreide controles en validaties op inkomende facturen hebben ervoor gezorgd dat de factuurverwerking nu veel efficiënter verloopt.


Bekijk de case

"Onze ervaring met Factuurportal is super. Er is sprake van goed contact en goede service. Met als resultaat een flinke tijdsbesparing en veel gemak in de automatische factuurverwerking."
Danny Bhoekhan, Teamleider crediteurenadministratie

Het digitaliseren en optimaliseren van het factuurverwerkingsproces door Factuurportal heeft zo de nodige voordelen opgeleverd. Dankzij Factuurportal verloopt onze factuurverwerking veel efficiënter, wij hebben geen uitval meer een nauwelijks nog te maken met hand- en papierwerk binnen het inkomende factuurverwerkingsproces.

Efficiënte en effectieve factuurverwerking voor gemeente Apeldoorn.


Gemeente Apeldoorn was op zoek naar een aanbieder voor factuurverwerking en is zodoende bij Factuurportal uitgekomen. Factuurportal levert voor gemeente Apeldoorn een geïntegreerde oplossing voor e-facturatie én het verwerken van facturen die binnen komen via de mail. Factuurportal levert één oplossing voor alle typen facturen.


Bekijk de case

“Factuurportal als zakenpartner heeft ervoor gezorgd dat de factuurverwerking sneller, efficiënter en met minder fouten uitgevoerd wordt. Ditzelfde geld voor het contact met de leveranciers, hier hoeven wij Factuurportal niet in te ondersteunen. Een hele prettige ervaring!”
Louis Huisman, Financieel Expert Data Gemeente Apeldoorn

De e-facturatie oplossing van Factuurportal heeft ervoor gezorgd dat gemeente Apeldoorn niet of nauwelijks meer hoeft om te kijken naar de factuurverwerking. Factuurportal levert één oplossing voor alle type facturen waardoor het proces een stuk sneller verloopt en gemeente Apeldoorn veel tijd bespaard om te besteden aan andere activiteiten.

Snelle en efficiënte factuurverwerking bij Steadion.


Woningcorporatie Staedion maakt sinds 2016 gebruik van Factuurportal voor de volautomatische verwerking van inkomende facturen. Vanuit de wens en ambitie om processen efficiënt en geautomatiseerd te laten verlopen, zijn we ook de factuurverwerking gaan verbeteren.


Bekijk de case

“Factuurportal biedt volledige ontzorging. Naast de voordelen van hun automatische factuurverwerking, ervaren wij het als heel prettig dat Factuurportal ook de ondersteuning naar de leveranciers verzorgt. Dit levert korte lijnen op, zodat alle leveranciers gemakkelijk en vooral snel mee kunnen doen."
Edward Roos, Manager Financiële Administratie Staedion

Staedion had als doelstelling om de grote stroom inkomende facturen sneller en vooral efficiënter te verwerken. Met Factuurportal wordt deze doelstelling ruimschoots gerealiseerd: het kost ons substantieel minder tijd, we hebben nauwelijks meer correcties en het factuurverwerkingsproces is foutloos en stabiel.

Factuurverwerking voor gemeente Purmerend.


Sinds 2014 verwerkt Factuurportal de facturen van zowel gemeente Purmerend als die van gemeente Beemster. Dat betekent een grotere stroom aan binnenkomende facturen. Veel van die facturen, zo’n 25.000 op jaarbasis, kwamen nog per post binnen. Het verwerken van deze papieren facturen kostte veel tijd en geld en het kwam daardoor regelmatig voor dat facturen te laat betaald werden. Daar is verandering in gebracht en de factuurverwerking is nu veel efficiënter ingericht.


Bekijk de case

“Het belangrijkste doel was een serieuze efficiency- en kwaliteitsslag te maken. Dat is gelukt.”
Harry van der Aar, Teammanager Financiële Administratie Gemeente Purmerend

De volledige ontzorging van de factuurverwerking door Factuurportal heeft bij ons geresulteerd in het terugdringen van enorm veel papierwerk. Facturen zijn direct digitaal beschikbaar en slingeren niet meer rond in de organisatie. Hierdoor is de betalingstermijn teruggebracht van 58 naar 24 dagen! En we hebben een flinke tijdwinst geboekt op de administratieve taken. Tijd die we nu besteden aan andere zaken.

Een greep uit onze klanten...

Nieuwsgierig geworden?

In een presentatie met demo vertellen we precies hoe Factuurportal ook jouw factuurverwerking en administratie efficiënter maakt.

Onze demo's zijn:

  • Geheel vrijblijvend
  • Geven snel een helder beeld
  • Op locatie of online, net wat je past
  • Vaak de eerste stap naar gemak en tijdswinst