Factuurverwerking voor gemeente Purmerend.

Sinds 2014 verwerken wij de facturen van zowel gemeente Purmerend als die van gemeente Beemster. Dat betekent een grotere stroom aan binnenkomende facturen. Veel van die facturen, zo’n 25.000 op jaarbasis, kwamen nog per post binnen. Het verwerken van deze papieren facturen kostte veel tijd en geld. Doordat het verwerken van deze papieren facturen zoveel tijd kostte, kwam het regelmatig voor dat facturen te laat betaald werden We waren op zoek naar een manier waarop de factuurverwerking efficiënter ingericht kon worden. Na een gedegen zoektocht zijn we bij Factuurportal uit gekomen. Een prima oplossing wat ons betreft. Dankzij de controles van Factuurportal krijgen we alleen de goede facturen in onze administratie. En leveranciers krijgen feedback zodra zij een niet-volledige factuur insturen. Zo komen er geen incorrecte facturen en spookfacturen meer binnen. Dat scheelt behoorlijk wat correcties. Naast dat de gemeente wordt gezien als een betrouwbare zakenpartner en Factuurportaal zorgt voor een efficiënter verloop van de financiële administratie, is er nu ook afstemming in het inkoop- en betalingsproces.

Op de hoogte blijven van vakgerelateerde informatie?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief