Nieuwe functionaliteiten Factuurportal 2022

Bij Factuurportal verbeteren we continu onze dienstverlening. Zo stemmen we ons aanbod voor geautomatiseerde factuurverwerking maximaal af op jouw wensen. In het afgelopen half jaar hebben we weer een aantal toevoegingen en wijzigingen doorgevoerd, waardoor het factuurverwerkingsproces nóg beter ondersteund wordt.

Nieuwe functionaliteiten


  • Volledig geautomatiseerde flow voor verzending van uitgaande facturen via Peppol

Factuurportal is als Access Provider gekoppeld aan het Peppol (Pan-European Public Procurement Online) netwerk. Dit houdt in dat wij namens jouw organisatie e-facturen kunnen ontvangen en verwerken. We beschikken nu ook over de mogelijkheid om de verkoopfacturen uit jouw eigen administratief systeem volledig geautomatiseerd via Peppol te verzenden. Hiermee ben jij in staat om de verkoopfacturen vanuit jouw huidige systeem als e-factuur via Peppol aan jouw opdrachtgevers te verzenden.

  • Facturen eenvoudig goedkeuren

Ook beschikken we sinds dit jaar over een workflow om facturen ter goedkeuring langs de verschillende budgethouders te laten routeren. De budgethouder kan dan de factuur beoordelen op prijs en prestatie, en aan de hand daarvan goedkeuring geven voor betaling. Mocht jouw huidige software nog niet over een dergelijke functionaliteit beschikken, dan is dit een mooie aanvulling!

  • Facturen eenvoudig coderen

Als de facturen eenmaal zijn goedgekeurd, bieden we via het accorderingsportal de mogelijkheid om de kostensoort en kostenplaats toe te voegen. Daarmee hoeft de crediteurenadministratie minder tijd te besteden aan de codering van de binnengekomen facturen!

  • Continue verbetering van het AI-model

We werken voortdurend aan het verbeteren van de algoritmes in onze Artificial Intelligence. Hierdoor verbetert de nauwkeurigheid en de betrouwbaarheid van het automatisch uitlezen van de factuurgegevens. Dat maakt niet alleen de verwerking efficiënter, maar verhoogt ook de datakwaliteit nog verder. Bij het uitlezen van zowel de header als de factuurregels hebben we weer stappen vooruit gezet.

  • Betere controle op bekendheid leverancier

Elke inkomende factuur wordt door ons gecontroleerd op de unieke combinatie van de bekende crediteurenstamdata. Tot voor kort werd daar ook gekeken naar het mailadres van de afzender. In het geval van intern doorgestuurde mails met facturen, bleek dit voor uitdagingen te zorgen. Deze hebben we aangepakt, waardoor ook intern doorgestuurde facturen gewoon verwerkt kunnen worden.

  • Uitbreiding mogelijkheden tot koppelen

Tot slot hebben we de mogelijkheden om Factuurportal via API’s op de financiële systemen te koppelen flink uitgebreid en nog verder vereenvoudigd.

Al met al, weer een aantal mooie uitbreidingen en verbeteringen van onze systemen en dienstverlening.

Meer weten?

Wil je meer weten over automatische factuurverwerking of over e-facturatie? Of heb je interesse in een vrijblijvende demo van Factuurportal? Neem contact met ons op.

Wil je op de hoogte blijven van interessante ontwikkelingen op het gebied van factuurverwerking? Volg ons dan op LinkedIn of abonneer je op onze nieuwsbrief!

 

Relevante blogs

Op de hoogte blijven van vakgerelateerde informatie?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

WhatsApp met Rob
voor persoonlijk contact