);

Wat zijn de voordelen van elektronische factuurverwerking?

Wat zijn de voordelen van elektronische factuurverwerking?

Elektronische factuurverwerking biedt verlichting voor iedere administratieve afdeling. Door de facturen elektronisch te verwerken worden handmatige handelingen weggenomen, wordt de doorlooptijd van een factuur korter en bespaart een organisatie kosten. In een eerder geschreven blog hebben we het al gehad over de 5 voornaamste redenen om nú te beginnen met elektronische factuurverwerking, in dit artikel worden de voordelen van elektronische factuurverwerking nader toegelicht.

Elektronische factuurverwerking bespaart tijd

Doordat de handmatige handelingen uit het factuurverwerkingsproces worden weggenomen kost het verwerken van een factuur minder tijd. Het overtikken van een papieren factuur is hierbij verleden tijd. Hierdoor kunnen de administratieve medewerkers andere taken uit gaan voeren.

Elektronische factuurverwerking bespaart geld

Doordat elektronische factuurverwerking de handmatige handelingen wegneemt bespaart u op arbeidsuren, wat een besparing in geld oplevert. Daarnaast wordt ook de doorlooptijd van een factuur ingekort, deze wordt immers sneller verwerkt. Een kortere doorlooptijd biedt u vervolgens de mogelijkheid om de facturen eerder te betalen, wat kan resulteren in een korting voor vroegtijdig betalen. Dubbel besparen dus!

De doorlooptijd wordt ingekort

Elektronische factuurverwerking dringt ook de doorlooptijd van een factuur terug. Hierdoor haalt u betalingstermijnen gemakkelijker en kunt u zelfs profiteren van korting voor vroegtijdig betalen zoals hierboven is aangegeven.

Minder fouten in de factuurverwerking

Overal waar menselijke handelingen aan te pas komen is er de mogelijkheid op fouten, dus ook bij de factuurverwerking. Doordat de handmatige handelingen weggenomen worden neemt dus ook de kans op fouten af. Zo is uw organisatie niet onnodig veel tijd meer kwijt aan het corrigeren van fouten en de bijbehorende tijdrovende communicatie met uw leveranciers.

Maak het uw leverancier gemakkelijk

Succesvol elektronisch factureren valt en staat met uw leveranciers. Als het uw leveranciers te moeilijk gemaakt wordt om mee te doen ontvangt u maar weinig elektronische facturen. Kies daarom voor een oplossing die al uw leveranciers gemakkelijk mee laat doen. Met Factuurportal, de elektronische factuurverwerkingsoplossing van Nexus Verus, geeft u leveranciers de keuze om de factuur aan te leveren in PDF én UBL. Zo kunnen alle leveranciers gemakkelijk meedoen en ontvangt u een groot aantal e-facturen die automatisch verwerkt kunnen worden. Uw leverancier bespaart vervolgens ook op tijd en kosten om de facturen te versturen. Het sturen van een mailtje is een stuk sneller dan de factuur printen en op de post doen!

 

Beheerder site FP